مزایا و معایب سمعک نامرئی

0
زمان مطالعه: 5 دقیقه

سمعک نامرئی اصفهان

سمعک نامرئی همانطور که از نام آن پیداست ، مخفی است و کاملا داخل گوش قرار میگیرد و کسی آن را نمی بیند. بیشتر کسایی که از مشکل شنوایی رنج میبرند حاضر به استفاده از سمعک نیستند . از جمله دلایل آن ترس و نگرانی از دیده شدن سمعک است . اما همین افراد اگر اطمینان حاصل کنند که با استفاده از سمعک هایی که اصلا قابل دید نیست می توانند مانند یک فرد سالم و حتی بهتر از یک فرد سالم بشنود از سمعک استفاده می کنند. پیشنهاد ما به این افراد استفاده از سمعک نامرئی اصفهان است تا دیگر نگران دیده شدن سمعک نباشند.

سمعک نامرئی اصفهان

سمعک نامرئی اصفهان بهترین نوع سمعک برای کسانی که نمی خواهند سمعکشان پیدا باشد.

بدون هیچ نگرانی مشکل شنوایی خود را به ما بسپارید و از استفاده از سمعک های نامرئی لذت ببرید. به سمعکی سمعک نامرئی گفته می شود که به صورت کامل درون مجرای گوش قرار گیرد. در این شرایط باید در تمام زوایا، وقتی به گوش فرد نگاه می کنیم هیچ چیزی درون مجرای گوش دیده نشود.این سمعک ها معمولا بر اساس شکل طبیعی مجرای گوش که به شکل حرف انگلیسی “S” خوابیده می باشد بعد از خم دوم کانال گوش قرار می گیرند.

این سمعک ها به فاصله نزدیکی از پرده گوش قرار می گیرند و برای افرادی که نمی خواهند به هیچ وجه سمعک آنها پیدا باشد مناسب است. سمعک نامرئی در مقایسه با سایر مدل های سمعک داخل گوشی از قطعات (میکروفون، رسیور و پردازنده) کوچکتر برخوردار می باشد همین امر سبب می شود سمعک در عمق بیشتری از کانال گوش قرار گیرد.

تبحر و مهارت ادیولوژیست در قالبگیری و همچنین اندازه مجرای نقش بسزایی در ساخت سمعک نامرئی ایفا می کند. سمعک نامرئی اصفهان انواع مختلفی دارند که بر اساس در درجه اول میزان کم شنوایی و در درجه دوم حجم کانال گوش می توان از این سمعک ها استفاده کرد.

این مطلب رو هم بخون :
سرطان مری چیست ؟

اگر برای شما هم اندازه سمعک مهم است، بهتر است قبل از خرید سمعک، اطلاعات کاملی درباره انواع سمعک نامرئی اصفهان، قیمت سمعک نامرئی هوشمند و مزایا و معایب آن داشته باشید.

سمعک نامرئی اصفهان انتخاب نسل جوان.

تجویز سمعک بخصوص سمعک نامرئی به دلیل اندازه کوچک به شرایط بسیار زیادی نظیر کانال گوش، سن بیمار، وضعیت بینایی، میزان کم شنوایی، توانایی حرکتی و فیزیکی بیمار، توان مالی بیمار و… بستگی دارد و باید در حین تجویز علاوه بر موارد بیان شده به رضایت فرد از سمعک نیز توجه شود.

با انتخاب سمعک نامرئی اصفهان زیباتر بدرخشید.

انواع سمعک نامرئی اصفهان :

سمعک نامرئی دو مدل دارد سمعک کاملا داخل مجرا (completely in canal) و سمعک نامرئی داخل مجرا (invisible in canal) که به صورت مخفف به آنها CIC و IIC میگویند .

سمعک IIC : این سمعک ها به صورت کامل داخل کانال گوش قرار می گیرند. نکته مهم برای این مدل سمعک ها این است که ممکن است این سمعک ها در یک فرد کاملا غیرقابل دید باشد و در فرد دیگری مثلا با کانال باریک یا افراد با سن پایین، قسمت های کمی از آن از نمای کناری قابل دید باشد.

اما قطعا همین مدل هم از نمای روبرو، یعنی وقتی از جلو به فرد نگاه می کنیم غیر قابل دید می باشد. سمعک های نامرئی نسبت به مدل های خارج گوشی نیاز به مراقبت بیشتری دارند زیرا این مدل سمعک کاملا داخل مجرا قرار میگیرد و ممکن است در اثر رطوبت، جرم و یا ترشحات گوش دچار مشکل شود.

سمعک IIC از سمعک CIC کوچکتر و مخفی‌تر است، بنابراین استفاده از واژه نامرئی برای این سمعک صحیح‌تر است. قبل از تولید IIC، سمعک CIC کوچکترین سمعک موجود بود، به همین دلیل به سمعک کاملا داخل مجرا (CIC) هم سمعک نامرئی می‌گویند، اما این مدل واقعا مخفی و پنهان نیست.

این مطلب رو هم بخون :
درمان کم شنوایی با سلول بنیادی

سمعک نامرئی هوشمند هم به سمعک های اطلاق می شوند که هم به صورت داخل گوشی قرار می گیرند به طوری که دیده نشوند و هم اینکه به صورت هوشمند می توانند پردازش سیگنال انجام دهند. شاید در سال های نه چندان دور این سمعک ها وجود نداشتند اما اکنون همه برندهای سازنده سمعک تقریبا این سمعک ها را تولید می کنند.

مزایای سمعک نامرئی اصفهان :

  1. هیچ نشانه ای از اینکه فرد از سمعک استفاده می کند مشخص نخواهد شد.
  2. به شیوه ای کاملا طبیعی اصوات را جمع آوری می کند.
  3. بخاطر اینکه سمعک بهتر در گوش فیا میشود ، سوت کسیدن و فیدبک آن کمتر است.
  4. استفاده طبیعی از گوش حین مکالمه با این سمعک ها
  5. به خاطر اینکه سمعک به پرده گوش نزدیک تر است و همچنین امر تقویت کنندگی لاله گوش به صورت طبیعی، صدا بهتر و با وضوح بیشتری به گوش فردی که از سمعک استفاده میکند می رسد. و باعث میشود فرد صدارا به صورت طبیعی تجربه کند همچنین باعث افزایش رضایتمندی کاربر می شود.

سمعک نامرئی اصفهان

  1. با تلفن به خوبی کار می کند و در برخی از برندها معتبر وجود دارد که از طریق نرم افزارهای موبایلی و اپلیکیشن هایی که روی موبایل نصب می شوند، قابلیت کنترل شدن را دارند.
  2. یکی دیگر از محدودیت های آن عدم استفاده از میکروفون های جهت دار در ساخت آنها است.
  3. به واسطه قرارگیری در عمق مجرا تاثیری از نویز باد نمیگیرد.
  4. چون این مدل سمعک ها کوچک و سبک است ، احساس راحتی را برای شخص به وجود می آورد.
  5. امکان انطباق دادن آن با شرایط ویژه شما وجود دارد .

برای آگاهی از کیفیت سمعک نامرئی اصفهان با ما همراه باشید.

معایب سمعک نامرئی :

سمعک های نامرئی علی رغم مزایای زیادی که دارند مانند همه سمعک ها دارای محدودیت هایی نیز می باشند. که محدودیت های آن باعث می شود در همه شرایط و برای همه افراد قابل استفاده نباشد. هرچند نداشتن شرایط لازم برای استفاده از سمعک نامرئی ، نباید باعث شود که فرد از سمعک استفاده نکند. در ادامه چند تا از محدودیت ها ذکر شده است.

این مطلب رو هم بخون :
تومور عصب شنوایی

سمعک نامرئی اصفهان

  1. برای افرادی که سمعک نامرئی استفاده می‌کنند، جرم گوش (Ear wax) همیشه مشکل ساز است. جود جرم گوش زیاد و باعث کاهش عمر سمعک و قطعی پیاپی سمعک می شود و کیفیت صدا برای بیمار را نیز کاهش می دهد.
  2. به دلیل کوچک بودن این سمعک ها، قدرت آنها نیز کم می باشد و معمولا، سمعک های نامرئی برای کم شنوایی های ملایم تا متوسط ​​طراحی شده اند.
  3. تقریبا برای تمام افراد، اعم از پیر و جوان، مناسب است.
  4. این سمعک ها برای کسانی که عفونت گوش یا پارگی پرده گوش دارند مناسب نیست.
  5. نسبتا سمعک های گران قیمتی هستند.
  6. در افرادی که مشکل بینایی و ضعف حرکتی دارند جا گذاری سمعک نامرئی و تعویض باتری و در کل مراقبت از سمعک ممکن است مشکل باشد.
  7. در صورت رعایت نکردن اصول استفاده از سمعک نامرئی اصفهان ، احتمال اینکه سمعک گوش باعث عفونت بیشتر گوش شود وجود دارد.
  8. این سمعک برای افراد پر تحرک مخصوصا بچه ها مناسب نیست. چون به خاطر فعالیت زیاد و تعریق احتمال خراب شدن و گم شدن سمعک بیشتر می شود. اما استفاده از سمعک های پشت گوشی که دید بسیار کمی دارند می تواند جایگزین مناسب تری برای این بچه ها باشد.
  9. به دلیل ظاهر کوچکی که دارند نمیتوانند میکروفن جهت دار داشته باشند به همین دلیل فرد برای شنیدن اصوات در محیط های شلوغ ممکن است دچار مشکل شود.

برای اطلاع از قیمت سمعک نامرئی اصفهان با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.