جستجو

سمعک گوش

سمعک گوش اصفهان ارائه دهنده خدمات ارزیابی شنوایی و ارائه سمعک های دیجیتال, هوشمند و فراهوشند از معروفترین و بهترین مارک سمعک های دنیا میباشد بشنو نمایندگی سمعک زیمنس,BeltoneAudio service , Hansaton , Oticon , Resound و بزرگترین مرکز فروش سمعک در اصفهان می باشد که در زمینه فروش سمعک و تجهیزات شنوایی به همکاران اودیولوژیسیت و مددجویان فعالیت دارد. در اینجا به تاریخچه سمعک و انواع سمعک برای آشنایی شما عزیزان میپردازیم .

تاریخچه سمعک

نخستین سمعک ها، شیپورهایی بودند که در قرن هفدهم میلادی افراد بر روی گوش خود می گذاشتند تا صدای افراد را بلندتر و صدای محیط را کمتر بشنوند. فرد کم شنوا سر شیپور را به سمت گوینده مورد نظر خود می گرفت و صدای او را با وجود مزاحمت صدا های اطراف بهتر دریافت می کرد. در واقع مانند این است که لاله گوش را بزرگتر کرده و مستقیم جلوی منبع صوتی قرار دهیم. هرچند که نمی توانستند به افراد مبتلا به کم شنوایی شدید و عمیق یا کم شنوایی هایی با ریشه عصبی کمک کنند. اما مانند یک قیف صداها را از محیط اطراف به سمت گوش جاری می کردند و در عین حال بنا به ساختاری که داشتند قدری هم صداها را تقویت می کردند؛ بنابراین برای افت هایی تا شدت متوسط مورد استفاده قرار می گرفتند.

اختراع تلفن تحولی در ساخت سمعک :

رویای ساخت سمعک الکتریکی به واقعیت تبدیل شد. ایده ی قراردادن بلندگو نزدیک گوش برای جبران کم شنوایی از جایی آمد که گزارش شد کسانی که مبتلا به کم شنوایی هستند، با تلفن راحت تر صحبت می کنند، زیرا در تمام طول مکالمه با فرد بلندگو نزدیک گوش آنها می ماند. توماس ادیسون این نکته را دریافت، زیرا خودش با مشکل کم شنوایی دست و پنجه نرم می کرد. او با استفاده از یافته ها و مهارت های مبتکرانه خود، یک فرستنده کربنی ساخت که این امر زمینه ساز به وجود آمدن سمعک های کربنی بود. در سال ۱۹۱۱، لوئیز وبر دستگاه Esha-Phonophor را به عنوان هدیه برای یکی از دوستانش ساخت اما این طرح به قدری دقیق و بی نقص ساخته شده بود که به عنوان طرح سمعک رواج پیدا کرد و منجر به ایجاد شرکت سمعک زیمنس شد. شرکت زیمنس در ادامه به پیشرفت طرح های خود پرداخت و به یک برند شناخته شده در ساخت سمعک تبدیل شد.

انقلاب بزرگی در سمعک‌ها، اواسط قرن بیستم رخ داد‌، اندکی پس از اختراع رادیو ترانزیستور. طولی نکشید که سمعک‌ها در بالای گوش یا پشت گوش قرار می‌گرفت و استفاده از آن‎‌ها آسان‌تر شد. اکنون سمعک‌ها تقریبا مانند سمعک‌هایی که امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم شده است و از دهه 1960 حتی می‌توانستید از سمعک‌های داخل مجرای گوش استفاده کنید.تا دهه 1980، فن‌آوری سمعک آنالوگ بود. اما پس از آن همه چیز دیجیتالی شد و سمعک‌ها اکنون می‌توانند سیگنال آنالوگ را تبدیل کنند . آن را به صورت دیجیتالی پردازش کرده و سپس سیگنال آنالوگ را به گوش کاربر سمعک بفرستند.دیجیتالی کردن سمعک‌ها برای افراد کم شنوا تفاوت بزرگی ایجاد کرد. کامپیوتر کوچک قابل‌برنامه‌ریزی در داخل سمعک می‌تواند میلیون‌ها سیگنال صوتی مختلف را بسیار دقیق تقویت کند.

چه کسانی نیاز به سمعک دارند؟

بهترین راه ارزیابی که به شما نشان دهد آیا نیاز به استفاده از سمعک دارید انجام تست شنوایی سنجی می باشد و در این مرکز ( سمعک گوش اصفهان ) تست شنوایی نیز انجام میپذیرد ما برای شما یک پرشسنامه قرار داده ایم که شما میتوانید با پاسخ به این سوالات متوجه بشوید که آیا نیاز به سمعک دارید یا خیر؟

ماهان سمعک اصفهان

  1. بعضی مواقع در هنگام مکالمه با تلفن خوب نمی شنوم؟
  2. بعضی مواقع در محیط های شلوغ در شنیدن به مشکل می خورم؟
  3. اغلب از افراد می خواهم حرفهایشان را تکرار کنند؟
  4. برای اینکه راحت بشنوم صدای تلویزون را بیش از حد زیاد می کنم؟
  5. در گوشم احساس صدای سوت می کنم؟
  6. بعضی مواقع فکر می کنم صدا حالت گرفتگی دارد؟
  7. بعضی مواقع در فهم صحبت کودکان و صداهای خانم ها مشکل دارم؟
  8. در فهم گفتار زمانیکه گوینده در روبرویم نباشد به مشکل می خورم؟
  9. بعضی مواقع، از محیط های اجتماعی به دلیل خجالت اجتناب می کنم؟

اگر شما در سه مورد یا بیشتر از موارد فوق جواب مثبت داشتید باید برای خرید سمعک با متخصص شنوایی سنجی ( سمعک گوش اصفهان ) مشورت کنید. برای خرید سمعک لازم است با انواع مختلف سمعک آشنا شوید . سمعک‌ها انواع و مدل‌های مختلفی با طیف گسترده‌ای از کارکردها و ویژگی‌ها برای رفع نیازهای شنوایی دارند.

انواع سمعک از نظر سطح تکنولوژی :

۱- سمعک آنالوگ

۲- سمعک فرا هوشمند

۳- سمعک دیجیتال

۴- سمعک هوشمند

۵- سمعک تریبیت شونده

از نظر شکل ظاهری انواع سمعک را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد :

پشت گوش (BTE)

داخل گوش (ITE)

سمعک های پشت گوشی

سمعک های پشت گوشی یا (Behind-the-ear (BTE ، شامل یک قاب سخت پلاستیکی می شوند که در پشت گوش قرار می گیرد و به قالب سیلیکونی که در گوش خارجی قرار دارد وصل می شود. بخش الکترونیکی درون قاب پشت گوش نگه داشته می شود. صداها از سمعک به درون قالب رفته و از آن جا وارد گوش می شوند. سمعک های BTE توسط همه ی افراد ، در تمامی سنین برای کم شنوایی های خفیف تا عمیق قابل استفاده هستند .  یک نوع جدید از سمعک های BTE انواع سمعک های open-fit ( سمعک هایی با تجویز باز ) هستند. این سمعک های کوچک کاملا در پشت گوش پنهان شده و تنها یک تیوب باریک از آن خارج شده و به کانال گوش وارد می شود، به این ترتیب امکان باز ماندن کانال را فراهم می کند. راحتی قرار گرفتن این سمعک ها روی گوش به حدی است که در یک تحقیق انجام شده در سال 2006 درصد بالایی از کاربران به راحتی با آن تطابق پیدا کرده و حتی دیگر وجود آن را بر روی گوش خود احساس نمی کردند.

سمعک های داخل گوشی

سمعک های داخل گوشی به نوعی از سمعک ها گفته می شود که تمام اجزاء آن درون گوش قرار می گیرند از نظر زیبایی یک پله جلو تر از سمعک های پشت گوشی هستند اغلب برای افراد دچار کاهش شنوایی ملایم تا متوسط و بعضی مدل ها برای افرادی با کاهش شنوایی ملایم تا متوسط رو به شدید تجویز می شوند. برخی از انواع سمعک‌های داخل گوش (ITE)، در عمق مجرای گوش قرار می‌گیرند. در حالی که برخی دیگر به گوش خارجی نزدیکتر هستند. انواع سمعک های داخل گوش :

سمعک های IIC (سمعک نامرئی داخل کانال)
سمعکهای CIC (سمعک کاملا داخل کانال)
سمعک های ITC (سمعک داخل کانال)
سمعک های Low Profile (سمعک داخل گوش Half Shell و Full Shell)
سمعک های نامرئی داخل کانال – IIC

این سمعکها، کوچکترین نوع سمعک هستند که با قالب گیری از مجرای گوش، در عمق کانال گوش فرد قرار داده می شوند . برای افت شنوایی ملایم تا متوسط در بزرگسالان تجویز می شوند. یکی از بزرگترین مزایای این سمعک ها، نامریی بودن آنها است طوری که کاملا از دید پنهان هستند.

محدودیت‌های سمعک ITE

دیده می‌شود.

تا حدی ویژگی اکوستیک طبیعی لاله گوش حفظ می‌شود. بنابراین کمتر به مکان‌یابی و جهت‌یابی صداهای جلو و عقب شما کمک می‌کند.

همانند همه سمعک‌های داخل گوشی، ممکن است نیاز باشد که هر چند سال یک‌بار پوسته سمعک ITE تعویض شود، به علت این‌که بعد از چند سال ممکن است، شکل و اندازه غضروف مجرای گوش تغییر کند.

سمعک گوش اصفهان دارای انواع سمعک و خدمات آن ، آماده ارائه خدمات خود به شما عزیزان میباشد.