لوازم جانبی سمعک

0
زمان مطالعه: 6 دقیقه

لوازم جانبی سمعک اصفهان

سمعک‌ها به افراد کم شنوا کمک می‌کنند تا بهتر بشنوند و روز خود را به راحتی سپری کنند . اما آیا می‌دانستید که وسایل کمک شنوایی می‌توانند گوش دادن را آسان‌تر و این راحتی را دو چندان کنند؟ آنها به شما کمک می‌کنند تا صدای تلفن و تلویزیون و همچنین در محیط‌های پُر سر و صدا، صداهای گفتاری را واضح‌تر بشنوید.لوازم جانبی سمعک اصفهان…

علیرغم پیشرفت قابل مشاهده سمعک های گوش در زمینه های مختلف، هم چنان در برخی محیط های ویژه یا در استفاده از برخی وسایل سمعی-بصری، کاربران تمایل به دریافت مستقیم سیگنال ورودی، کنترل برنامه های سمعک یا افزایش شدت سیگنال هدف نسبت به اصوات زمینه ای ناخواسته دارند که این موارد با استفاده از برخی لوازم جانبی سمعک امکان پذیر است و فقط کافیست که کاربران سمعک و افراد کم شنوا ، علاقمندی ها و نیازهای شنیداری خود را با متخصصان شنوایی شناسی در میان بگذارند تا بهترین وسایل متناسب با نیازهایشان و قابل استفاده با سمعک هایشان را با کیفیت مطلوب ، دریافت کنند.

اصل کاربرد این وسایل کمک شنیداری که به نوعی، لوازم جانبی پیشرفته برای سمعک ها محسوب می شوند، رفع مشکلات درک گفتار در محیط های پر چالش شنوایی، مانند درک گفتار در میهمانی ها یا درک صدای تلویزیون یا دریافت دقیق مکالمات تلفنی و …. است. به واسطه استفاده از این لوازم جانبی کمک شنیداری، اثر نویز یا فاصله تا گوینده یا بازآوایی محیط و … به حداقل رسیده و کاربران سمعک، حداکثر رضایتمندی را در کاربرد سمعک خود به هنگام تماشای تلویزیون و صحبت کردن با تلفن و مکالمه در میهمانی ها و … خواهند داشت.

لوازم جانبی سمعک اصفهان مجموعه ای از لوازم اکسسوری سمعک می باشد که به ما در حفظ و نگهداری و استفاده از انواع سمعک کمک می کند.

لوازم جانبی سمعک اصفهان

از جمله لوازم جانبی سمعک اصفهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیف سمعک :

از جمله لوازم جانبی سمعک اصفهان می توان از کیف سمعک نام برد شما وقتی سمعک مناسبی را خریداری میکنید و ممکن است هزینه زیادی هم بدهید ، لازم است به خوبی از سمعکتان نگهداری کنید . فرقی نمیکند چه مدل سمعکی دارد مثل سمعک هوشمند ، سمعک نامرئی و… در شب و یا هنگام حمام ، استخر باید از گوش خارج شوند. و لازم است در جای امنی قرار بگیرند که در دسترس کودکان و یا در معرض آسیب های دیگر نباشند.

این مطلب رو هم بخون :
تومور عصب شنوایی

در این شرایط کیف سمعک که یکی از لوازم جانبی سمعک اصفهان است ، به شما کمک میکند و از سمعک با ارزش شما محافظت می کند. یکی دیگر از مزایای کیف سمعک این است که با قرار دادن سمعک در این محفظه ی بسته، دیگر گرد و غبار روی آن نمی نشیند و تمیز و سالم می ماند.

همچنین مطالعه کنید : نکات قابل توجه برای خرید سمعک مناسب

گیره مخصوص سمعک

از جمله لوازم جانبی سمعک اصفهان گیره مخصوص سمعک می باشد. در کودکانی که از سمعک استفاده میکنند ممکن است مدام سمعک خود را زمین بیندازند و گم کنند. برای حل این مشکل میتوان از گیره مخصوص سمعک استفاده کرد. گیره سمعک میتواند از طریق بند گیره یا به شکل هد بند سر باشد. این بندهای نگهدارنده به سمعک و سپس یقه لباس متصل می شود. این ابزار مراقبتی، سمعک شما را روی گوش ثابت نگه می دارد. بنابراین احتمال افتادن دستگاه کمک شنوایی و آسیب دیدن آن بسیار کاهش می یابد.

ریموت کنترل سمعک :

از دیگر لوازم جانبی سمعک اصفهان ریموت کنترل سمعک می باشد. یکی از جدیدترین سمعک ها، سمعک هایی هستند که دارای ریموت کنترل بوده و به عنوان سمعک ریموت دار به بازار عرضه شده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

در واقع با استفاده از این ریموت کنترل ها کار و استفاده از سمعک بسیار راحت می شود و از انجایی که شرکت های سازنده همواره به راحتی بیشتر استفاده کنندگان می اندیشند بنابراین سمعک ریموت دار می تواند یکی از برترین خدمات آنها باشد و طرفداران زیادی نیز دارد. برای کنترل مستقیم و آسان برنامه ها و تنظیمات صدای سمعک با قابلیت اتصال و کنترل سایر وسایل جانبی کمک شنیداری متصل به سمعک های کاربر از ریموت کنترل ها استفاده میشود .

فیلتر سمعک:

یکی دیگر از لوازم جانبی سمعک اصفهان فیلتر سمعک می باشد که در زمان مناسب باید تعویض گردد. فیلتر سمعک برای محافظت رسیور (بلندگو) سمعک شما از جرم گوش و در برخی موارد رطوبت طراحی شده است. وظیفه فیلتر این است که اجازه دهد صدا از آن عبور کند، اما جلوی ورود جرم گوش، گرد و غبار یا سایر بقایای داخل مجرای گوش به داخل سمعک را بگیرد.

اگر جرم گوش یا رطوبت وارد رسیور سمعک شما شود، آن دچار مشکل می‌شود و ممکن است سمعک نیاز به تعمیر و تعویض رسیور داشته باشد. در مواردی که این فیلتر به خوبی تمیز نشود مسیر خروجی صدا از سمعک مسدود میشود و کاربر نمیتواند از سمعک خود استفاده کند، در این صورت لازم است فیلتر سمعک خارج شده و از فیلتر جدید استفاده شود.

مراقبت خوب به شما کمک می‌کند تا ‌سمعک‌های شما به‌خوبی کار کنند و خراب نشوند. مقدار جرم گوش تولید‌شده در مجرای گوش در افراد مختلف با هم متفاوت است. بنابراین، توصیه می‌شود فیلتر سمعک به‌طور مرتب بررسی شود. برخی از افراد باید فیلتر سمعک را هر هفته و برخی هم ماهانه تعویض کنند، برخی هم می‌توانند ماه‌ها از یک فیلتر استفاده کنند و آن را تعویض نکنند.

خرید لوازم جانبی سمعک اصفهان

گیرنده تلویزیون

گیرنده و رابط تلویزیون سمعک یکی از بهترین و کاربردی ترین لوازم جانبی سمعک اصفهان است. شنیدن صدای تلویزیون و دیدن برنامه های مورد علاقه یکی از بهترین لذت های افراد است و افرد کم شنوا نیز از این قضیه استثنا نیستند. امکان این وجود دارد که فرد استفاده کننده از سمعک در محیط شلوغی باشد.

این مطلب رو هم بخون :
سینوزیت چیست

در محیط های شلوغ ممکن است شنیدن صدای تلویزیون به چالشی برای فرد تبدیل شود چون بلند کردن بیش از حد صدا موجب ناخشنودی دیگران میشود. در این شرایط می توان از TV streamer کمک گرفت. رابط تلویزیون با سیم های مخصوص به تلویزیون متصل شده و صدا را به صورت بی سیم و بلوتوثی مستقیما به سمعک فرد می فرستد. در نتیجه صدا بدون تداخلات محیطی و با شدت دلخواه فرد در گوشش پخش می شود.

اپلیکیشن هوشمند موبایل برای سمعک

در لوازم جانبی سمعک اصفهان با استفاده از برنامه های هوشمند سمعک که روی تلفن نصب می شود می توانید جهت میکروفون سمعک را به دلخواه خود تغییر دهید. علاوه بر این برخی از برنامه ها در صورت ضعیف شدن باتری دستگاه، برای هشدار و آگاهی فرد صدایی شبیه بوق پخش می کنند.

جعبه شارژ سمعک

یکی از اجزای اصلی لوازم جانبی سمعک اصفهان جعبه شارژ سمعک می باشد. در بعضی از مدل های پیشرفته سمعک قابلیت شارژ دارند. و میتوان بجای باتری یک بار مصرف از باتری‌‌‌‌های قابل شارژ استفاده نمود. در این موارد شما میتوان با قرار دادن سمعک در جای مناسب خود در جعبه شارژر بدون اتصال کابل یا USB خاصی به سمعک، از طریق تکنولوژ شارژ القایی، سمعک خود را شارژ نمایید.

لوازم جانبی سمعک اصفهان

باتری سمعک

یکی از اجزای اساسی لوازم جانبی سمعک اصفهان باطری سمعک می باشد.

همه سمعک‌ها با باتری کار می‌کنند که این باتری می‌تواند از نوع یکبار مصرف و یا قابل شارژ باشد. اینکه باتری یکبار مصرف بهتر است یا شارژی، کاملاً به اینکه کاربر با کدام نوع باتری سمعک راحت‌تر است، بستگی دارد. شرکت های ساخت سمعک‌ ، سمعک ها را در اندازه و مدل‌های متفاوت تولید میکنند.

این مطلب رو هم بخون :
راه های پیشگیری از سنگ کلیه

هرچقدر سمعک‌ بزرگتر باشد نیاز به باتری بزرگتری هم دارند. همچنین سمعک‌های مورد نیاز افراد کم شنوای شدید تا عمیق معمولا به قدرت بیشتر و باتری بزرگتری نیاز دارند. باتری‌های سمعک میتوانند تا 16 ساعت در روز استفاده شوند.

بر این اساس باتری سمعک می‌تواند در هر جایی از 5 تا 20 روز دوام داشته باشد. طول عمر باتری بستگی به سایز باتری و توان مورد نیاز سمعک دارد. معمولا باتری‌های کوچک تر طول عمر کوتاه‌تری از باتری‌های بزرگتر دارند.

برای اینکه باتری ها عملکرد بهتری داشته باشند ، همیشه آن‌ها را در جای خشک و خنک نگهدارید. محیط‌های گرم و مرطوب باعث کوتاه‌تر شدن طول عمر باتری می‌شود. همچنین، باتری سمعک را بدون بسته‌بندی در جیب، کیف پول، کیف دستی و کوله پشتی نگذارید، آن‌ها ممکن است در تماس با اشیاء فلزی مانند سکه و کلید قرار بگیرند و باعث اتصال کوتاه باتری سمعک شوند.

لوازم جانبی سمعک اصفهان

ابزار تمیز کردن

ابزار نظافت سمعک ها از دیگر اجزای لوازم جانبی سمعک اصفهان می باشد.

سمعک ها درون گوش در تماس مستقیم با جرم و رطوبت قرار دارند و باید به طور منظم از این آلودگی ها پاک شوند. شما میتوانید پس از هر بار استفاده از سمعک و بیرون آوردن سمعک از داخل گوش حتما لازم است جرم، رطوبت و عرق روی سمعک تمیز کنید تا عمر سمعکتان با دوام تر باشد.

برای این کار میتوان از دستمال مخصوصی که به همراه سمعک ارائه شده است استفاده کرد. پس از تمیز کردن سمعک توسط دستمال مخصوص قسمت هایی که توسط دستمال قابل تمیز کردن نیستند را با استفاده از برس سمعک به راحتی تمیز کنید.

برای تهیه لوازم جانبی سمعک اصفهان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.