جستجو

سمعک دیجیتال چیست ؟

آنچه در این مطلب میخوانید

سمعک دیجیتال اصفهان

زندگی بشر امروزه با دنیای دیجیتال پیوند خورده و هرکدام از ما به نوعی به آن وابسته هستیم.سمعک های دیجیتال یکی از نمونه های این موضوع است. سمعک های قدیمی تر ، دارای سیستم تقویت کننده ساده بودند نسل جدید سمعک دیجیتالی هوشمند نوعی از سمعک هاست که علاوه بر اینکه صدای اطراف را به صورت دیجیتال آنالیز می کند به صورت هوشمند و بدون دست زدن به سمعک به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

سمعک دیجیتال اصفهان ارائه دهنده برترین تکنولوژی سمعک در اصفهان

سمعک دیجیتال هوشمند برای افرادی است که علاوه بر تمایل به استفاده حداکثری از سیستم شنوایی می‌خواهند از حداکثر تکنولوژی و راحتی نیز استفاده کنند ، به همین دلیل مشتاق هستند که این سمعک را خریداری و استفاده کنند. سمعک دیجیتال اصفهان در سایزها و رنگ های مختلف، در تمامی برندهای معروف سمعک در دنیا، در دسترس هستند.

پردازش دیجیتالی این امکان را به متخصص ادیولوژیست برای تنظیم دقیق تر و کامل تر سمعک برای هر کاربر با نیازهای شخصی خاص افراد باز گذاشته است. ادیولوژیست با امکانات تنظیمی بسیار زیادی که برای این نوع سمعک فراهم است ، با چالش شخصی سازی سمعک برای هر کاربر روبرو است و توانایی زیادی در انجام تنظیمات مختلف را دارد. برای آشنایی با بهترین سمعک دیجیتال اصفهان با ما همراه باشید.

اما سمعک دیجیتال چیست ؟

امروزه بیشتر سمعک های مدرن از نوع سمعک دیجیتال هستند. می توان گفت که سمعک های هوشمند در واقع مدل پیشرفته تری از سمعک های دیجیتال هستند و عمده تفاوت سمعک دیجیتال اصفهان و هوشمند در ارتقاء فناوری ساخت آن هاست. اگر از لحاظ ظاهری بخواهیم طبقه بندی کنیم ، سمعک های دیجیتال به انواع مختلف سمعک داخل گوشی و سمعک پشت گوشی تقسیم بندی می شوند.

البته قدرت و اندازه ی این سمعک ها نیز متفاوت می باشد. در مدل پشت گوشی، بخشی از آن در پشت گوش قرار می گیرد و قالبی نیز در گوش بیمار قرار می گیرد. در مدل داخل گوشی نیز مدل های متفاوت تری از داخل کانال تا سمعک نامرئی قرار می گیرد. امروزه سمعک دیجیتال اصفهان از برندها و سطوح تکنولوژی با قیمت های متفاوتی در دسترس افراد کم شنوا هستند.

مناسب ترین قیمت سمعک دیجیتال اصفهان را از ما بخواهید.

در سمعک های دیجیتال از پردازش صدا به صورت اعداد یعنی استفاده از معادلات ریاضی استفاده می شود این در حالی است که در سمعک های قدیمی آنالوگ صدا بدون تغییر، صرفا افزایش ایجاد می شود. پردازش دیجیتال باعث کنترل و تولید صدای بهتر در سمعک ها می شود. یکی از تفاوت های دیگر سمعک دیجیتال و آنالوگ که باعث میشود کارایی این سمعک ها به نسبت سمعک های آنالوگ بهتر باشد، مدار پردازشی این سمعک های دیجیتال است.

سمعک ها با تکنولوژی آنالوگ مشکلات زیادی داشتند. از جمله مهم ترین آنها عدم تنظیم مناسب سمعک بود. معنای عدم توانایی در تنظیم درست هم به عوامل زیادی بر می گردد مانند عدم کنترل سوت زدن سمعک ، واضح نبودن سمعک در شدت های بلند صدا و … است.

برای خرید پیشرفته ترین سمعک دیجیتال اصفهان با ما همراه باشید.

سمعک دیجیتال اصفهان

یکی از تفاوت های عمده در سمعک آنالوگ و سمعک دیجیتال در میکروفون آن ها است . به این صورت که میکروفون سمعک دیجیتال می تواند بر جهت خاصی تمرکز کند. صدا از میکروفون به پردازشگر فرستاده می شود. پردازشگر صوت را آنالیز و برسی می کند و سپس به سمت رسیور فرستاده می شود.

شنیدن دلنشین ترین صداها با سمعک دیجیتال اصفهان

رسیور صدای دریافتی را به گوش تحویل می دهد. بدین ترتیب صوت اولیه در سمعک علاوه بر پردازش، تقویت نیز می شود. باتری وظیفه تامین انرژی این فرایند ها را بر عهده دارد.

همچنین سمعک های دیجیتال بر خلاف سمعک های آنالوگ قابلیت تنظیم گسترده ای دارند به شکلی که در سمعک دیجیتال میزان خروجی صدا در فرکانس های مختلف قابل تغییر است. و با انجام یکسری برنامه های خاص در این سمعک ها موجب راحتی شنیدن و درک بالاتر گفتار فراهم می آید.

سمعک دیجیتال اصفهان چطوری کار می کند؟

این دسته از سمعک ها که از اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی وارد بازار شدند، سیگنال ورودی را قبل از اعمال تقویت، دیجیتاله کرده و حداقل با سه ویژگی از سمعک های قابل برنامه ریزی قابل تمایز می باشند:

۱-در سمعک های دیجیتالی، سیگنال ورودی، دیجیتالی می شود.

۲-در سمعک های دیجیتالی، از مدار پردازش سیگنال دیجیتالی (تراشه DSP) استفاده می شود.

۳-سمعک های دیجیتالی را می توان طوری طراحی نمود که تصمیم گیرنده باشند.

سمعک‌های شامل فناوری پیشرفته لغو بازخورد هستند. این ویژگی حلقه بازخورد را در مسیرهای خود متوقف می‌کند حتی اگر سمعک کاملا فضای گوش شما را پر نکرده باشد. صدای سوت را تشخیص میدهد و از بین بردن صداهای سوت قبل از اینکه به گوش شما برسند، از بین می‌برند.

سمعک دیجیتال هوشمند در حالتی که به صورت دو گوشی تجویز می شود , ارتباطی بین سمعک گوش راست و چپ برقرار میکند و بر این اساس کیفیت صدای استریو و کاملا شفاف را فراهم میکند.  سمعک دیجیتال نوعی کامپیوتر قابل حمل است.

از آنجایی که در سمعک دیجیتال از پردازش دیجیتالی سیگنال به عنوان نوعی تکنیک نمونه گیری استفاده می شود، دیگر به بخش های سخت افزاری موجود در سمعک های مرسوم (مثل ترانزیستور، مقاومت، خازن و دیود) نیازی نیست.

برای انتخاب بهترین سمعک دیجیتال اصفهان با ما همراه باشید.

سمعک های دیجیتال رایج ترین نوع سمعک های مورد استفاده در سراسر دنیا و پر کاربرد ترین آنها هستند که هر روز، پیشرفته تر شده و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند.

در این نوع سمعک ها صدا از طریق میکروفن دریافت می شود و توسط پردازنده هایی که در سمعک دیجیتال اصفهان به کار گرفته شده پردازش می شود و در نهایت توسط سیگنال هایی به مغز می رسد.

صدا در سمعک دیجیتال توسط میکروفن دریافت می شود، در پردازشگر پردازش شده یعنی اول و دوباره به صورت امواج توسط گیرنده به گوش ارسال می شود.

همچنین مطالعه کنید : نکات قابل توجه برای خرید سمعک مناسب در سمعک دیجیتال اصفهان

سمعک دیجیتال دارای سه قسمت رسیور یا گیرنده، مدار پردازشی و میکروفن یا بلندگو است. باتری نیز تامین انرژی سمعک را برعهده دارد. پردازشگر DSP باعث بهبودعملکرد سمعک و افزایش درک گفتار می شود.

نسل سمعک دیجیتال تفاوت های زیادی با نسل قدیمی دارند به طوری که این تغییر را به وضوح می توان لمس کرد. در کنار این افزایش و بهبود، کوچک تر شدن سمعک نیز از دیگر مزایای این نسل از سمعک هاست.

مزیت اصلی سیستم DSP، امکان طراحی و توسعه یک وسیله صرفا نرم افزاری، در جهت تطبیق با نیازهای فرد کم شنواست. در کل، DSP امکان بهبود شیوه های رفع مشکل نویز زمینه و فیدبک، انعطاف پذیری بیشتر در کنترل پاسخ و مشخصات عملکرد، ثبات عملکرد، قابلیت نمونه گیری سریع، حذف کنترل های مکانیکی و بهبود کنترل فیلترها را در سمعک دیجیتال اصفهان فراهم می نماید.

سمعک دیجیتال اصفهان

ویژگی های سمعک دیجیتال اصفهان

برای افرادی که کار آن ها در محیط های اداری و یا مکان های شلوغ است ، میکروفن جهت دار ممکن است به آن ها در مکالمه در محیط های پر سر و صدا سمعک کند. به طور خاص ، این اجازه می دهد تا صدا از یک جهت خاص در مقایسه با صدای از جهات دیگر به سطح بیشتری تقویت شود.

هنگامی که میکروفن جهت دار فعال می شود ، صدایی که از مقابل شما می آید مانند مکالمه رو در رو در سطح بالاتر از صدای پشت سر شما تقویت می شود. این تقویت‌کننده‌ها بسیار ظریف و پیچیده هستند.

آن‌ها کامپیوترهای کوچک و قدرتمندی هستند که امواج صوتی را به کد دیجیتال تبدیل می‌کنند. سپس کدها را قبل از ارسال به گوش، به روش‌های پیچیده تجزیه و تحلیل کرده و تغییر می‌دهند. در نتیجه واضح‌ترین شنوایی ممکن در انواع محیط‌های پر سر و صداست.

سمعک‌های دیجیتالی امکان پردازش پیچیده‌تر صدا را در طول فرآیند تقویت می‌دهند که امکان دارد عملکرد آن‌ها را در شرایط خاص بهبود بخشد.

سمعک دیجیتال اصفهان

نوع میکروفون به کار رفته در آن از نوع دایرکشنال می باشد که سبب درک بهتر صدا در محیط های شلوغ می گردد. در واقع سمعک دیجیتال به این صورت برنامه ریزی شده که صداهایی که برای سیستم شنوایی و کاربری فرد مفید هستند و در اولویت قرار دارند را بیشتر تقویت می کند و بصورت همزمان، از تقویت صدای نویز و شلوغی و بطور کلی صداهای مزاحم می کاهد.

برای کنترل سمعک دیجیتالی هوشمند را می توان از طریق موبایل یا سایر ریموت ، تنظیم کرد. این توانای باعث می شود که فرد استفاده کننده از این سمعک های به راحتی بتوانند در هر جلسه یا محیط شلوغ که هستند متناسب با آن شرایط ، صدا را متناسب و شایدم بیشتر از یک فرد طبیعی دریافت کنند.

هوشمند ترین سمعک دیجیتال اصفهان را از ما بخواهید.

برخی از آن‌ها می‌توانند به تلویزیون‌های هوشمند و پخش‌کننده‌های MP3 نیز متصل شوند. این نوع سمعک ها برنامه پیشرفته ای را دارند و می توان با توجه به هر محیط آن ها را تنظیم نمود ، تراشه های کامپیوتری در سمعک های دیجیتال، گفتار و دیگر صداهای محیطی را تحلیل می کنند و صدای شفافی را با آن دریافت کرد.

سمعک های قدیمی قادر به حذف و کنترل فیدبک یا سوت سمعک نمی باشند. با این وجود، سمعک های دیجیتال به خوبی سوت سمعک را کنترل و حذف می کنند به طوری که اصوات گفتاری آهسته و فرکانس بالا یا زیر قابل شنیدن می گردند.همچنین محیط شنیداری اطراف را اتوماتیک وار آنالیز می کنند که منجر به جداسازی اصوات مختلف می شود.

یکی دیگر از مزایای این مدل سمعک ها این است که تمام پردازش های این سمعک ها به صورت خودکار انجام می شود. به این معنی که در محیط های مختلف تقویت صدای متفاوتی برای کاربر سمعک ایجاد می کند و فرد کافیست که سمعک را روی گوش قرار دهد.

برای خرید بهترین سمعک دیجیتال اصفهان با ما همراه باشید.

0 0 رای
امتیاز مقاله
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاهات

تبلیغات :

ترس و اضطراب از مرگ
بزرگسالان

اضطراب از مرگ

به نظر شما علت ترس و اضطراب از مرگ چیست و بین چه کسانی شایع تر و شدیدتر است؟ آیا این ترس سودی برای انسان

ادامه مطلب
بزرگسالان

تومور عصب شنوایی

.تومور عصب شنوایی Vestibular schwannoma یا نوروم آکوستیک(acoustic neuroma) یک نوع تومور خوش خیم است. که می تواند عوارض متعددی از جمله ناشنوایی، وزوز گوش و

ادامه مطلب
بیماری های زنان

پیرگوشی چیست؟

پیرگوشی (presbycusis)  کاهش شنوایی مربوط به سن است که در اثر افزایش سن در بزرگسالان نمود پیدا می‌کند. این مشکل شنوایی، یک کاهش شنوایی حسی

ادامه مطلب
عمل میرنگوتومی گوش
مقالات

عمل میرنگوتومی گوش چیست؟

جراحی میرنگوتومی گوش چیست؟ برای آشنایی با عمل میرنگوتومی گوش لطفا با ما همراه باشید: یکی از شایعترین بیماری های گوش عفونت گوش میانی می

ادامه مطلب

جدید ترین نوشته ها

تبلیغات :