جستجو

ارتباط سرگیجه با ضعف چشم ها

آنچه در این مطلب میخوانید

سرگیجه در اثر ضعف چشم ها تشخیص و درمان

اگه چشممون ضعیف شده باشه سرگیجه میگیریم؟

چشم ها جز مهم ترین عضو های بدن ما هستند و مراقبت از آن ها بسیار مهم است. اما در مواردی به دلیل سهل انگاری ها و یا دلایل ارثی و ژنتیکی دچار مشکل ضعیف شدن دید و یا سرگیجه در اثر ضعف چشم میشوند.

عوامل دخیل در ضعیف شدن چشم ها

عوامل مختلفی در به وجود آمدن ضعیف چشم دخیل هستند. در اغلب موارد این مشکل به دلیل عیب در ژن های انسان ها به وجود می آید و سبب به وجود ناراحتی در چشم ها می شود.

اما عوامل دیگری هم وجود دارند که ممکن است به نور و اشعه ی خورشید، صدمه به ساختمان چشم در حین کار و فعالیت، استفاده ی نادرست از دارو ها و قطره های چشمی، برخی بیماری ها مسبب و … باشد.

علائم ضعیف شدن چشم

بسته به دلیلی که سبب آسیب به شبکیه و دیگر اجزای چشم شده است. علائم مختلفی نیز در فرد به وجود می آید. که ناشی حکایت کننده از ضعف دید و بینایی او می باشد. این علائم هم چون زنگ هشدار می باشد و احتیاج به پیگیری دارد. در ادامه قصد داریم این نکات را ذکر کنیم.

تاری چشم

جز اولین نشانه های کم شدن بینایی، تار شدن دید می باشد که برای افراد اتفاق می افتد. کسانی که دیدشان کم می شود اذعان می دارند که نمی توانند نوشته های دور یا نزدیک را بخوانند.

در صورت پیگیری نکردن رفته رفته این مشکل جدی تر می شود. و این افراد قادر به انجام کار های روزانه ی خود نخواهند بود.

خستگی چشم

برای همه ما تجربه شده است که در زمان هایی که مجبور به تمرکز در کتاب و یا صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ هستیم. احساس خستگی و ضعف در چشم می کنیم. و تمایل به بستن آن ها و استراحت دادن به چشم داریم.

افرادی که دچار ضعف بینایی شده اند خیلی زود از تماشا کردن تلوزیون و یا کتاب خسته می شوند و دیگر نمی توانند. به اندازه افراد معمولی از چشم هایشان به خصوص در مواردی که احتیاج به تمرکز هست استفاده کنند.

سر درد

این مشکل در اغلب افراد مبتلا شده به دوربینی و یا آستیگمات وجود دارد. آن ها معمولا دچار سر درد پی در پی می شوند به خصوص زمان هایی که یک تحریک کننده مانند نور و یا خستگی وجود داشته باشد.

این افراد پس از طی مسافت کوتاهی در رانندگی و یا مطالعه کتاب و یا کارهایی مانند خیاطی و … اغلب دچار سردرد می شوند.

آیا کسانی که چشمشان ضعیف شده است سر گیجه هم می گیرند؟

آیا سرگیجه در اثر ضعف چشم ها هست یا منشا دیگری دارد.

این افراد ممکن است برخی اوقات لکه هایی را در مقابل چشم هایشان مشاهده کنند و یا حالت هایی مانند برخورد صاعقه و جرقه حس کنند. تمام این علائم بسیار مهم است و باید سریعا پیگیری شود. چرا که ممکن است اتفاقات مهم تری در پشت آن پنهان شده باشد. و پیگیری سریع تر منجر به جلوگیری از فاجعه شود.

شاید شنیده باشید افرادی که دچار ضعف بینایی می شوند. هنگامی که به اجسام خیره می شوند گویی تار مو و یا چیزی شبیه به تار عنکبوت در مقابل چشمشان قرار گرفته و به شدت آزار دهنده می باشد.

گاهی این افراد ادعا می دارند که حس می کنند. سایه هایی در اطراف چشمشان وجود دارد که به هر طرف نگاه می کنند دور نمی شود. اما آیا این افراد احساس سرگیجه هم دارند؟

سرگیجه در اثر ضعف چشم

سرگیجه از لحاظ پزشکی چیست؟

آیا می تواند علت سرگیجه در اثر ضعف چشم ها باشد؟ سرگیجه یه احساس سبکی است که سبب می شود شما نتوانید موقعیتتان را برای لحظات کوتاهی پیدا کنید و تعادلتان را حفظ کنید.

سرگیجه ممکن است به دلایل بسیار زیادی رخ دهد و نشان از یک نوع ناراحتی و مشکل هر چند کوچک و ناچیز در بدن دارد.

اگر سرگیجه ها بسیار طولانی شوند. احتیاج به پیگیری خواهند داشت نیازمند پیدا کردن منبع و منشا هستند تا درمان شوند. برخی افراد ممکن است به دلیل مصرف دارو هایی خاص احساس سرگیجه کنند.

بیماری هایی مانند سردرد های میگرنی، فشار خون و یا بارداری و استفاده از داروی بیهوشی از دلایل به وجود آمدن سرگیجه در افراد هستند.

در موارد گزارش شده برای ضعف چشم، تعداد کمی از بیمار ها در مورد داشتن سر گیجه اذعان داشته اند. در مقالات علمی نیز کسی به صورت تخصصی به وجود سرگیجه در اثر ضعف چشم بیماران دچار ضعف بینایی اشاره نکرده است.

اما به به وجود آمدن اولین علائم مانند سردرد، خستگی چشم، حساسیت غیر عادی به نور و یا درد چشم ها بهتر است جهت پیگیری به دکتر متخصص چشم مراجعه کنید. و خطر را از چشم ها که مهم ترین عضو بدن به حساب می آیند دور کنید. پیگیری زودتر سبب می شود تا شما بدانید عوامل آسیب زننده به چشم هایتان شامل چیست تا از آن ها دوری کنید.

اگر دچار سرگیجه شده اید دلیل قطعی آن نمی تواند به بینایی و ضعف و سرگیجه در اثر ضعف چشم باشد. در صورتی که مکررا دچار سرگیجه می شوید حتما با پزشک مشورت کنید.

0 0 رای
امتیاز مقاله
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاهات

تبلیغات :

ترس و اضطراب از مرگ
بزرگسالان

اضطراب از مرگ

به نظر شما علت ترس و اضطراب از مرگ چیست و بین چه کسانی شایع تر و شدیدتر است؟ آیا این ترس سودی برای انسان

ادامه مطلب
بزرگسالان

تومور عصب شنوایی

.تومور عصب شنوایی Vestibular schwannoma یا نوروم آکوستیک(acoustic neuroma) یک نوع تومور خوش خیم است. که می تواند عوارض متعددی از جمله ناشنوایی، وزوز گوش و

ادامه مطلب
بیماری های زنان

پیرگوشی چیست؟

پیرگوشی (presbycusis)  کاهش شنوایی مربوط به سن است که در اثر افزایش سن در بزرگسالان نمود پیدا می‌کند. این مشکل شنوایی، یک کاهش شنوایی حسی

ادامه مطلب
عمل میرنگوتومی گوش
مقالات

عمل میرنگوتومی گوش چیست؟

جراحی میرنگوتومی گوش چیست؟ برای آشنایی با عمل میرنگوتومی گوش لطفا با ما همراه باشید: یکی از شایعترین بیماری های گوش عفونت گوش میانی می

ادامه مطلب

جدید ترین نوشته ها

تبلیغات :