جستجو

سمعک هوشمند ( وایرلس ) چیست ؟

آنچه در این مطلب میخوانید

خرید سمعک هوشمند اصفهان

سمعک یک دستگاه الکترونیکی کوچکی است که شما آن را بسته به مدل سمعک آن را در پشت یا داخل گوش خود قرار می دهید. این دستگاه برخی از صداها را بلندتر کرده تا به این ترتیب فردی که مشکل شنوایی دارد بتواند مثل افراد عادی بشنود، ارتباط برقرار کند و به صورت فعالانه تر در فعالیت های روزانه شرکت کند. سمعک می تواند به افراد با مشکل شنوایی کمک کند تا هم در موقعیت های آرام و هم پر سر و صدا بهتر بشنوند. گوش به صورت طبیعی هنگام شنیدن می تواند صداها را از تمام جهات دریافت کند. اما جهت یابی در افراد کم شنوا دچار مشکل می شود. پیشرفت تکنولوژی باعث شده است سمعک ها عملکرد بهتری داشته باشند . در ادامه میخواهیم توضیح دهیم سمعک هوشمند چیست و چه کاربرد هایی دارد.

برای آگاهی از قیمت سمعک هوشمند اصفهان با ما تماس بگیرید.

سمعک هوشمند مدت زیادی نیست که پا به عرصه گذاشته است و باعث شده است که نسل سمعک های قدیمی مانند سمعک های آنالوگ، سمعک دیجیتریم و یا حتی سمعک هایی که میزان کمی از درجه هوشمندی را دارند از رده خارج شوند. منظور از هوشمند، تکنولوژی سمعک است و ارتباطی به شکل ظاهری سمعک ندارد .

سمعک های هوشمند از نظر ظاهر متنوع اند و ممکن است نامرئی، پشت گوشی یا ریک (RIC/RITE) باشند. مثلا سمعک نامرئی هوشمند یعنی سمعکی که از نظر تکنولوژی، هوشمند و از نظر ظاهری نامرئی است. سمعک هوشمند از سال ۱۳۹۰ به بازار عرضه شده است و در کلینیک های شنوایی ماهان سمعک و زیر نظر متخصص شنوایی شناسی تجویز می شوند. که با داشتن مدارات پیشرفته با شناخت محیط‌های مختلف شنوایی (محل کار، ماشین و رستوران و …) بهترین تقویت صدای هدف را برای کاربر انجام داده.

سمعک‌های هوشمند به گونه ای طراحی شده‌اند که شنوایی با کیفیتی را برای افراد کم شنوا فراهم می‌کنند. افراد کم شنوا قادر خواهند بود تمام صداهای مورد نظر خود را بشنوند. به صورت کلی افرادی مانند کودکان و سالمندان که توانایی تنظیم سمعک در محیط های مختلف را ندارند نیز می توانند استفاده بهینه داشته باشند.

ما برای تصمیم گیری برای خرید سمعک هوشمند اصفهان به شما کمک می کنیم.

تکنولوژی بی سیم یا وایرلس بسیاری از مسائل را در زندگی ما تغییر داده است ، در دنیای مدرن و پیشرفته ی امروز، ما برای ارتباط با همکاران ، دوستان و اجتماع به وسایلی مانند موبایل ،تبلت و سایر وسایل بی سیم وابسته هستیم .این سمعک ها علاوه بر برخورداری از پردازش هوشمند صدا، مجهز به سیستم های وایرلس به منظور اتصال به سمعک گوش مقابل یا سایر وسایل الکترونیکی مجهز به سیستم های وایرلس می باشند. ما شاهد پیشرفت ها و تغییرات سمعک ها نیز با استفاده از این تکنولوژی (بی سیم،وایرلس) هستیم.

این تغییرات عبارتند از :

کیفیت صدای سمعک هوشمند :

یکی از قابلیت های جدید در تکنولوژی هوشمند سمعک گوش راست و چپ مثل یک سیستم واحد و کامل عمل می‌کنند و به این شکل نیست که هر سمعک عملکرد مستقلی داشته باشد . در این حالت هر دو سمعک از صدای ورودی بصورت اشتراکی استفاده می‌کنند و پردازش صدا بر اساس اطلاعات ترکیبی از هر دو سمعک صورت می‌گیرد.

سرعت انتقال اطلاعات در سمعک‌های هوشمند در حد نانوثانیه است، این سرعت سریع‌تر از سرعتی است، که مغز انسان می‌تواند کشف کند. برای کاربر سمعک این تغییرات در زمان واقعی احساس می‌شود. سیستم میکروفن جهت دار برای دریافت صداهای روبرو و حذف صداهای جانبی مزاحم طراحی شده است. بنابراین پردازش صدا به‌طور هم‌زمان در هر دو سمعک انجام می‌شود و کیفیت صدا برای فرد در محیط های پر سر و صدا بهبود می‌یابد. این ویژگی باعث می شود تا در محیط هایی که دارای نویز است ، میکروفون بتواند سیگنال گفتاری را تشخیص دهد و بر روی آن تمرکز کند. تمرکز میکروفون بر روی گفتار باعث تقویت گفتار در چنین محیط هایی می شود و نسبت سیگنال به نویز را افزایش می دهد.

یکی دیگر از قابلیت های فناوری پیشرفته سمعک هوشمند اصفهان کاهش صدای باد است که تاثیر وزش باد را بر شنوایی میکروفن ها تشخیص داده و از آن جلوگیری و یا آن را کاهش می دهد. این قابلیت روند زندگی را برای کسانی که بیشتر اوقات خود را در بیرون از خانه راحت تر کرده است. قیمت سمعک هوشمند اصفهان نسبت به ویژگی های آن بسیار به صرفه و منصفانه است.

خرید سمعک هوشمند اصفهان

راحتی شنیداری در سمعک هوشمند :

تکنولوژی وایرلس در سمعک‌ها، همچنین منجر به‌راحتی فرد می‌شود. سمعک هوشمند اصفهان را می‌توان طوری تنظیم کرد که با تغییر برنامه یا ولوم در یک سمعک، این تغییر به‌طور خودکار در گوش دیگر نیز اعمال شود. وقتی از سمعک های هوشمند استفاده می کنید استرس و نگرانی شما کمتر می شود. زیرا خود سمعک طبق محیط شنیداری صداها را کم و زیاد می کند.

سمعک هوشمند پیشرفته ممکن است در مدل های متفاوتی مثل پشت گوشی ، Ric ، داخل گوشی و نامرئی باشد. پس یک سمعک پشت گوشی بزرگ ممکن است هوشمند وایرلس پیشرفته و ممتاز باشد و در مقابل یک سمعک نامرئی ممکن است آنالوگ و معمولی باشد. و به معنای این نیست که سمعک های هوشمند حتما باید کوچیک و یک مدل داشته باشد.

برای خرید سمعک هوشمند اصفهان با ما در تماس باشید.

ویژگی دیگر ارتباط وایرلس، انتخاب دکمه تغییر برنامه در یک سمعک و دکمه کنترل ولوم در سمعک گوش دیگر می‌باشد. وقتی ولوم یا برنامه سمعک نیاز است که تغییر کند، شما فقط کافیست این تغییر را روی یک سمعک اعمال کنید، سمعک گوش دیگر به‌صورت خودکار تغییر خواهد کرد.

به سمعکی هوشمند گفته میشود که بدون اعمال تغییرات توسط فردی که سمعک را استفاده میکند بتواند صداها و برنامه ها را تغییر دهد. در این صورت صدا را به طور اتومات کم و زیاد میشود و می تواند طبق شرایط مختلف برنامه را تغییر داد. این سمعک های پیشرفته با تقویت غیر خطی صداها باعث افزایش صداهای پایین و نرم و کاهش صداهای بلند شده است .

برای آگاهی از قیمت سمعک هوشمند اصفهان ما را دنبال کنید.

همچنین مطالعه کنید : نگهداری از سمعک

هم‌چنین این سمعک ها با داشتن قابلیت هایی از جمله پردازش دیجیتال و کامپیوتری صدا و استفاده از میکروفون‌ها و مدارات پیشرفته و قابل تنظیم ، باعث کاهش صداهای ناخواسته و افزایش صداهای هدف می‌شود. نویز مخرب ترین عامل در کاهش توانایی شنیداری افراد کم شنوا در محیط های پر سر و صدا می باشد. همچنین باعث می شود تا سیگنال گفتاری ضعیف به گوش برسد و فرد نتواند به صورت دقیق صدای اطراف و صحبت ها را تشخیص دهد. در سمعک های هوشمند با استفاده از توانایی تفکیک نویز از گفتار، سعی می شود تا نویز تفکیک شده را از بین ببرد و سیگنال گفتار تقویت شود.

باطری های قابل شارژ

در سمعک های قدیمی باطری ها به این صورت بود که بعد از یه مدت از استفاده آن افراد مجبور به تعویض باطری میشدند. اما باطری های قابل شارژ در سمعک هوشمند اصفهان این امکان را برقرار میکند بدون تعویض کامل باطری سمعک ، کاربر بتواند باطری را شارژ دوباره کنند . و این باعث کاهش اثرات مخرب زیست محیطی و نگرانی های ناشی از بلعیده شدن آن توسط کودکان یا حیوانات خانگی می شود .

هنگام خرید سمعک هوشمند اصفهان در صورت تمایل باطری های قابل شارژ هم می توانید دریافت کنید.

مکان‌یابی :

شما به همین دلیل با دو گوش به دنیا آمدید. شنوایی دو گوشی باعث می‌شود، تا ما به سرعت منبع صدا را مکان‌یابی کنیم، به علت این‌که مغز تفاوت‌های زمانی و شدتی که از هر طرف سر دریافت می‌کند را آنالیز ‌کند. سمعک های قدیمی، صدا ها را به صورت مستقل و تکی برحسب کم شنوایی هر گوش پردازش می کردند.

فرد کم شنوا برای فهمیدن جمله، انرژی بیش تری را مصرف می کرد و این منجر به سخت شدن مکان یابی صدا به دلیل از دست رفتن تفاوت های زمانی و شدتی صدا، می شود. هنگامی که هر دو گوش کم شنوا است، مکان‌یابی یکی از دلایلی هست که شنوایی‌شناس تجویز دو گوشی سمعک را توصیه می‌کند.

داده‌های GPS سمعک، مکان‌های موردعلاقه فرد را به خاطر می سپارد و صدا را برای افراد کم شنوا متناسب با محیط تنظیم می‌کند.

قیمت سمعک هوشمند اصفهان بسیار مناسب و رقابتی

خرید سمعک هوشمند اصفهان

اتصال هوشمند :

فناوری‌های سمعک‌های هوشمند در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و زندگی بسیاری از افراد را که قبلاً با محدوده صوتی محدودتری زندگی می‌کرد، متحول کرده است. سمعک هوشمند اصفهان اغلب قادر به اتصال بی‌سیم با وسایل دیگر و همچنین با همدیگر هستند.

مناسب ترین قیمت سمعک هوشمند اصفهان را با ما تجربه کنید.

تکنولوژی‌های گوناگونی باعث این ارتباط بی‌سیم می‌شوند. برخی از این تکنولوژی‌ها را در سمعک‌های آنالوگ تجربه کرده‌ایم، مانند استفاده از میدان‌های الکترومغناطیسی که می‌توان آنرا به وسیله آنتنی در سمعک بنام تله‌کویل (telecoil) جمع‌آوری کرد. با پیشرفت تکنولوژی در سمعک‌های هوشمند ، از تله‌کویل می‌توان استفاده بهتری کرد. تله کویل در سمعک برای سهولت برقراری مکالمه با تلفن طراحی شده است.

همچنین مطالعه کنید : لوازم جانبی سمعک

اتصال بلوتوث :

سمعک های هوشمند اصفهان دارای این ویژگی می توانند صدا را مستقیماً از دستگاه بلوتوث سازگار مانند رایانه ، تلفن هوشمند ، استریو یا تلویزیون پخش کنند. کاربر صدای واضح تری با تداخل یا بازخورد کمتر می شنود. بلوتوث پتانسیل خوبی برای تحولی مهم در بهبود عملکرد سمعک‌ها دارد. بیشتر سمعک‌های بلوتوثی قادرند با رابط به دستگاه‌های دارای بلوتوث متصل شوند.

به دست آوردن تکنولوژی پیشرفته شنیداری با خرید سمعک هوشمند اصفهان

این رابط (استریمر) می‌تواند سیگنال بلوتوثی را به سیگنالی تبدیل کند که بوسیله گیرنده ‌اِف‌اِم (FM) یا تله‌کویل دریافت شود. برای نمونه، سمعک بلوتوثی شما می‌تواند به‌ صورت بی‌سیم به استریمر متصل شود . و استریمر با بلوتوث به موبایل شما وصل شود. هنگامی که فردی با موبایل شما تماس می‌گیرد، استریمر این تماس را نشان می‌دهد و امکان می‌دهد به شما که سیگنال صوتی را مستقیم به سمعک‌تان ارسال کنید.

مناسب ترین قیمت ، قیمت سمعک هوشمند اصفهان

سازگاری با تلفن :

سمعک های هوشمند قابلیت اتصال به هر دو دستگاه های iOS و اندروید را دارند و صدا را با کیفیت بالا برایتان ارسال می کنند. سمعک های قدیمی تر بلوتوث دار هم همین کار را انجام می دادند اما باعث مصرف بیش از حد باتری می شدند. سمعک‌های قدیمی تر اغلب دسترسی کاربر به پخش کننده‌های موسیقی را محدود می‌کرد. زیرا نمی‌توانست به طور همزمان از گوشی و سمعک استفاده کند. با این حال، فناوری سمعک هوشمند امکان اتصال مستقیم دستگاه‌های صوتی دارای بلوتوث مانند گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند را به سمعک‌ها هوشمند میدهد.

برای خرید سمعک هوشمند اصفهان با ما همراه باشید.

درک گفتار هنگام صحبت کردن با تلفن ممکن است برای برخی از افراد کم شنوا مشکل باشد. در این موارد سمعک هوشمند اصفهان به روش‌های مختلف می‌تواند به فرد کمک کند. صدای موبایل و تلفن ثابت را می‌توان با قرار دادن بلندگوی تلفن نزدیک میکروفون سمعک یا با استفاده از کویل القایی الکترومغناطیس (تله‌کویل) شنید. گوشی‌های تلفن سازگار با سمعک بهتر با تله‌کویل کار می‌کنند. سنسور خودکار تلفن در برخی از سمعک‌ها وجود دارد . و به وسیله آن به‌طور خودکار وجود سیگنال‌های الکترومغناطیس مربوط به گوشی تلفن سازگار با سمعک را دریافت ‌میکند و برنامه سمعک را به تله‌کویل تغییر می‌دهد.

برقراری بهترین ارتباط با جهان اطراف با خرید سمعک هوشمند اصفهان

همچنین با سمعک‌های پیشرفته (Premium) فرد می‌تواند صدای تلفن را در هر دو گوشش بشنود.کنترل از طریق یک برنامه از آنجا که سمعک های هوشمند بلوتوثی هستند ، می توانید آنها را به تلفن هوشمند خود متصل کرده و با استفاده از یک برنامه آنها را کنترل کنید. می توانید میزان صدا را تغییر دهید . برنامه ها را تغییر دهید و حتی پیشرفت شنوایی خود را از کف دست پیگیری کنید.

کاهش نویز :

این ویژگی نویزهای بلند و ناگهانی مثل صدای بلند برخورد دو شئ را حذف می کند و سبب راحتی شنیداری می شود.سمعک‌های هوشمند از الگوریتم‌های متفاوتی برای تفکیک گفتار از نویز استفاده می‌کنند. با توجه به این‌ که گفتار نسبت به نویز تمایل دارد، که نوسانات بیشتری داشته باشد، بیشتر سمعک‌ها روی نوسانات دامنه (شدت صدا) تمرکز می‌کنند. چند تایی هم روی نوسانات فرکانس تمرکز می‌کنند، با فرض این‌ که گفتار محدوده فرکانسی وسیع‌تری دارد. تعداد کمی از الگوریتم‌ها هم از معیار احتمالات برای محاسبه مقدار نویز و گفتار موجود در هر کانال سمعک استفاده می‌کنند، برای کانال‌هایی که احتمال وجود نویز نسبت به گفتار بیشتر هست، تقویت کمتری در نظر گرفته می‌شود.

جهت خرید سمعک هوشمند اصفهان با ما تماس بگیرید.

جدید ترین نوشته ها

بزرگسالان

اضطراب از مرگ

ترس و اضطراب از مرگ چه چیزی پیش بینی می کند که فکر مردن ما موجب اندوه شدید ، آرامش نسبی یا چیزی بین این

ادامه مطلب
بزرگسالان

تومور عصب شنوایی

.تومور عصب شنوایی Vestibular schwannoma یا نوروم آکوستیک(acoustic neuroma) یک نوع تومور خوش خیم است. که می تواند عوارض متعددی از جمله ناشنوایی، وزوز گوش و

ادامه مطلب
بیماری های زنان

پیرگوشی چیست؟

پیرگوشی (presbycusis)  کاهش شنوایی مربوط به سن است که در اثر افزایش سن در بزرگسالان نمود پیدا می‌کند. این مشکل شنوایی، یک کاهش شنوایی حسی

ادامه مطلب
مقالات

عمل میرنگوتومی گوش چیست؟

جراحی میرنگوتومی گوش چیست؟ برای آشنایی با عمل میرنگوتومی گوش لطفا با ما همراه باشید: یکی از شایعترین بیماری های گوش عفونت گوش میانی می

ادامه مطلب