جستجو
جستجو

بهترین دکتر شنوایی سنجی نوزادان در اصفهان

شنوایی سنجی نوزادان

مجموعه بشنو در ابتدا به عنوان مجموعه شنوایی سنجی اصفهان ، نمایندگی سمعک در اصفهان و مرکز فروش سمعک آغاز به فعالیت نمود و سپس با توجه به بازار فعالیت کسب و کار های آنلاین و سهولت امر سفارش انواع سمعک اقدام به راه اندازی وب سایت نمود . جناب آقای محمد حسین پوردکان از متخصصین و بهترین دکتر شنوایی سنجی نوزاد اصفهان می باشند که در این مرکز به ارائه انواع خدمات مربوط به شنوایی می پردازند.

بشنو از تخصصی ترین مراکز شنوایی سنجی نوزادان ، کودکان و همچنین بزرگسالان است . در این مرکز پس از سنجش شنوایی با تجویز سمعک مناسب به درمان و بهبودی مشکلات شنوایی شما عزیزان کمک میکند.

آدرس : اصفهان – خیابان هشت بهشت غربی – ساختمان فدک – واحد ۱۰۵

شماره تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۳۳۶۸

دکتر شنوایی سنجی نوزاد اصفهان

جناب آقای محمد حسین پوردکان از متخصصین و بهترین دکتر شنوایی سنجی نوزاد اصفهان می باشند که در این مرکز به ارائه انواع خدمات مربوط به شنوایی می پردازند.

آدرس : اصفهان – خیابان هشت بهشت غربی – ساختمان فدک – واحد ۱۰۵

شماره تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۳۳۶۸

دکتر شنوایی سنجی نوزاد اصفهان

شنوایی سنجی چیست ؟

شنوایی سنجی یا اُدیومتری (به انگلیسی: Audiometry) اندازه‌گیری میزان شنوایی با استفاده از دستگاه شنوایی‌سنج می‌باشد. نتیجه به شکل شنوایی‌نگاره (اودیوگرام) ثبت می‌شود.

قبل از انجام تست شنوایی، گوش فرد با اتوسکوپ بررسی می‌شود تا متخصص مطمئن شود فضای داخلی گوش فاقد موم و لاله گوش سالم است، گوش‌ها آلوده یا ملتهب نیستند و گوش میانی فاقد مایعات است (نشان‌دهنده عفونت گوش میانی). شایع‌ترین دلایل ایجاد کم شنوایی به دلیل اختلالات ژنتیکی یا مادرزادی، افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی، عفونت‌ها، عوارض هنگام تولد، ضربه به گوش و برخی داروها یا سموم هستند.

چرا غربالگری شنوایی نوزادان ضروری است؟

با اینکه اکثر کودکان تازه متولد، دارای شنوایی طبیعی هستند اما از هر ۱۰۰۰ کودک، ۱ تا ۳ کودک دارای درجاتی از کم شنوایی هستند. این آمار نشان می دهد که کم شنوایی یکی از شایع ترین نقص های مادرزادی به هنگام تولد است. درجات کم شنوایی شامل کم شنوایی ملایم ، متوسط ، شدید و عمیق می باشد .

بیشتر نوزادانی که با کم شنوایی متولد می‌شوند، با تست غربالگری شنوایی نوزادان (OAE و AABR) در بدو تولد تشخیص داده می‌شوند. اما در برخی از موارد، کم ‌شنوایی به‌دلایل مختلفی مانند عفونت‌ها، ضربه و نویزهای خیلی بلند بعد از مدتی بروز می‌کند.

دکتر شنوایی سنجی نوزاد اصفهان

اکنون، غربالگری شنوایی برای تمامی نوزادان قبل از ترخیص از بیمارستان انجام می‌شود. طبق برنامه تشخیص و مداخله زود هنگام (EHDI)، کم ‌شنوایی دائمی کودک باید قبل از ۳ ماهگی تشخیص داده شود و خدمات مداخله‌ای برای او تا قبل از ۶ ماهگی انجام ‌شود.