new host

مطب شنوایی سنجی کودکان اصفهان | شنوایی سنجی و تجویز سمعک مناسب در اصفهان | بشنو

مرکز شنوایی سنجی نوزاد و کودک

اگر احساس میکنید کودک یا نوزاد شما از کم شنوایی رنج میبرد ، رشد گفتارش غیرطبیعی است یا گفتار کودک شما به سختی قابل‌فهم هست با مراجعه به مراکز شنوایی سنجی اصفهان و خرید سمعک به شنوایی فرزند خود کمک کنید . بشنو تخصصی و حرفه ای ترین مطب شنوایی سنجی کودکان اصفهان و تجویز سمعک مناسب انواع مشکلات شنوایی است .

شنوایی سنجی چیست ؟

شنوایی سنجی یا اُدیومتری (به انگلیسی: Audiometry) اندازه‌گیری میزان شنوایی با استفاده از دستگاه شنوایی‌سنج می‌باشد. نتیجه به شکل شنوایی‌نگاره (اودیوگرام) ثبت می‌شود.

شنوایی سنجی با تون خالص، متداول‌ترین روش شنوایی سنجی بالینی به‌شمار می‌آید. با وجود اینکه این روش قادر به تشخیص میزان، نوع، شکل، یک طرفه یا دو طرفه بودن و قرینگی کم شنوایی است. اما نمی‌تواند به‌طور دقیق، علت بروز آن را مشخص کند. شنوایی سنجی با محرکات گفتاری نیز روش دیگری از ارزیابی سیستم شنوایی است. که می‌تواند در مورد میزان توانایی فرد در برقراری ارتباطات کلامی اطلاعات مفیدی در اختیار شنوایی‌شناس قرار دهد.

مطب شنوایی سنجی کودکان اصفهان

شنوایی سنجی کودکان :

در سال‌های اول زندگی، شنوایی نقش مهمی در رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی کودک دارد. به‌طوری‌که حتی کم ‌شنوایی خفیف یا ملایم می‌تواند، رشد گفتار و زبان کودک را تحت تاثیر قرار دهد. خوشبختانه در مواردی که کم ‌شنوایی تا سه ماهگی تشخیص داده می‌شود، می‌توان بر مشکلات شنوایی غلبه کرد. انجام آزمون‌های شنوایی‌سنجی مانند تست OAE، تست ABR و ASSR در دوران نوزادی و تکرار آن به‌طور مرتب در سال‌های بعد خیلی مهم است.

برای ارزیابی شنوایی نوزادان و کودکان از چندین روش می‌توان استفاده کرد، که بستگی به سن کودک، میزان رشد و وضعیت سلامتی کودک دارد. در شنوایی‌سنجی (ادیومتری) رفتاری، شنوایی‌شناس با دقت واکنش و پاسخ کودک به صداهایی مانند گفتار کالیبره شده و تُن‌های خالص را بررسی می‌کند.

تُن خالص صدایی است که فرکانس مشخصی دارد. مانند یک نُت در کیبورد پیانو. کودکان می‌توانند، با فعالیت‌هایی مانند تشخیص تصویر یک کلمه یا تکرار آن کلمه به صدا‌های گفتاری پاسخ بدهند.

مطب شنوایی سنجی کودکان اصفهان : بشنو از تخصصی ترین مراکز شنوایی سنجی نوزادان ، کودکان و همچنین بزرگسالان است . در این مرکز پس از سنجش شنوایی با تجویز سمعک مناسب به درمان و بهبودی مشکلات شنوایی شما عزیزان کمک میکند.

آدرس : اصفهان – خیابان هشت بهشت غربی – ساختمان فدک – واحد 105 

شماره تلفن : 03132683368