جستجو

شنوایی سنجی در منزل ( اصفهان )

بشنو از بهترین مرکز شنوایی در منزل اصفهان با خدمات شنوایی سنجی ، شست و شوی گوش و تجویز سمعک توسط متخصصین شنوایی سنجی اصفهان است.

شنوایی سنجی چیست ؟

گوش های شما دارای سه قسمت مجزا هستند: گوش خارجی ، میانی و داخلی . آزمایش شنوایی سنجی می تواند تشخیص دهد که آیا شما دچار کم شنوایی حسی عصبی (آسیب به عصب یا حلزون گوش) یا کاهش شنوایی رسانا (آسیب به پرده گوش یا استخوان های کوچک استخوان) هستید. در طول ارزیابی شنوایی سنجی ، آزمایش های مختلفی ممکن است انجام شود.

یک تست شنوایی سنجی در منزل اصفهان ، نرم ترین یا کم شنیدنی ترین صدایی را که فرد می تواند بشنود اندازه گیری می کند. در حین آزمایش ، شما از هدفون استفاده می کنید و طیف وسیعی از صداها را که به طور همزمان به یک گوش هدایت می شود ، می شنوید. شدت صدا بر حسب دسی بل اندازه گیری می شود. نجوا حدود ۲۰ دسی بل ، موسیقی با صدای بلند بین ۸۰ تا ۱۲۰ دسی بل و موتور جت حدود ۱۸۰ دسی بل است. میزان صدا بر اساس فرکانس (هرتز) اندازه گیری می شود. محدوده صداهای باس کم ۵۰-۶۰ هرتز ، تن های با صدای بلند ۱۰۰۰۰ هرتز یا بیشتر است. محدوده شنوایی معمولی بین ۲۵۰ تا ۸۰۰۰ هرتز در ۲۵ دسی بل یا کمتر است.

یک تس شنوایی سنجی تشخیص کلمه (که به آن تست تشخیص افتخار نیز گفته می شود) توانایی فرد را در درک گفتار از سر و صدای پس زمینه ارزیابی می کند. اگر تبعیض در گفتار شما ضعیف است ، ممکن است گفتار ناهنجار به نظر برسد. نمرات تشخیص کلمه می تواند در پیش بینی مفید بودن سمعک مفید باشد.

شنوایی سنجی در منزل اصفهان

تست شنوایی سنجی برای چه افرادی مناسب است ؟

هر کسی که احساس کند دچار مشکلات شنیداری شده و یا در شنیدن مکالمات روزمره با مشکل رو به شود. باید از این آزمون استفاده کند. همچنین از این آزمون می‌توان برای تعیین افت شنوایی و نوع آن نیز استفاده کرد. بعد از این که نوزادان به دنیا می‌آیند، به منظور غربالگری و تشخیص سطح شنوایی. از انواع مختلف این آزمون‌ها کمک می‌گیرند. همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند افرادی که در مشاغل پر سر و صدا مشغول هستند، بهتر است . در طول هر ماه گوش‌های خود را معاینه کنند. تا بتوانند مشکلات شنوایی را تشخیص داده و نسبت به درمان آن ها اقدام کنند.

اگر تست های شنوایی که انجام میشود ، تشخیص داده شود که گوش فرد صدارا مطلوب نمیشنود باید از سمعک استفاده کند. بشنو ارائه دهنده برندهای مختلف سمعک مانند سمعک اتیکن ، سمعک استارکی ، سمعک ادیوسرویس ، سمعک بلتون و… است.