جستجو

بهترین مرکز شست و شوی گوش در اصفهان

جرم گوش چیست؟

جرم گوش ماده‌ای زرد رنگ و چرب بوده و دارای حالت چسبندگی است که برای نرم نگه داشتن و حفظ سلامت مجرای گوش خارجی ضروری می‌باشد . جرم گوش دارای خاصیت اسیدیته می‌باشد که مانع از رشد باکتری و قارچ می‌شود. تخصصی ترین مطب شستشوی گوش اصفهان .

جرم گوش به‌طور طبیعی و خودبه‌خود به سمت بیرون گوش حرکت می‌کند و از مجرای گوش خارج می‌شود بنابراین نیازی به دست‌کاری برای خروج آن از گوش وجود ندارد. البته در برخی از موارد، ترشح بیش از حد موم در گوش سبب گوش‌درد، کاهش شنوایی ، سوت کشیدن گوش و انسداد گوش می‌شود. در چنین شرایطی بایستی بیمار جهت شستشوی گوش و اقدام‌های لازم به پزشک مراجعه کند.همچنین بد نیست بدانید که فقدان جرم گوش ممکن است منجر به خشکی گوش و خارش آن شود.

مجرا و پرده‌ی گوش بسیار حساس هستند. تولید واکس زیاد در گوش ممکن است به آسیب‌دیدن ساختار این اعضا منجر شود و در نهایت روی شنوایی فرد تاثیر منفی بگذارد. به همین خاطر، خارج کردن واکس اضافه با شستشوی گوش یکی از ایمن‌ترین و کم‌خطرترین روش‌های پزشکی است که میزان ریسک آسیب‌دیدن این عضو بدن در آن بسیار پایین است.در بعضی مواقع ممکن است اجسام خارجی همانند غذا، حشره، سنگریزه یا آشغال به داخل گوش راه پیدا کنند و در همان جا بمانند. در چنین مواردی، باید فورا این اجسام از گوش خارج شوند تا به عمق نرسند و به پرده گوش آسیب نرسانند. برای این منظور، گوش فرد باید شست‌وشو داده شود.

 این مرکز خدمات شنوایی سنجی کودک ، نوزاد و بزرگسالان و تجویز سمعک مناسب را ارائه می دهد.

آدرس : اصفهان – خیابان هشت بهشت غربی – ساختمان فدک – واحد 105

تلفن تماس : 03132683368

مطب شستشوی گوش اصفهان

آیا استفاده از وسایلی مانند گوش پاک کن لازم است؟

شاید یکی از همیشگی ترین وسایل بهداشتی که در منزل تمامی افراد وجود دارد همین گوش پاک کن باشد که به محض خروج از حمام نسبت به استفاده از آن اقدامی می شود و عده ای تصور می کنند استفاده از آن بسیار لازم است.

تقریباً تمام پزشکان استفاده از گوش پاک کن را در حالت عادی بدن رد کرده و توصیه می کنند که هیچ نیازی به استفاده از آن نیست. حتی اگر داخل گوش خیس شد می توان خشک کردن گوش را همراه با باد ملایم سشوار انجام داد.

حتی اگر احساس می کنید که ترشحات گوش شما بسیار زیاد است بهترین راه، مراجعه به پزشک و دریافت مشاوره و درمان این عارضه می باشد که ممکن است در طی مراحل مختلف نیاز به شستشوی گوش در مطب پزشک نیز داشته باشید.

آدرس : اصفهان – خیابان هشت بهشت غربی – ساختمان فدک – واحد 105

تلفن تماس : ۰۳۱۳۲۶۸۳۳۶۸